A fenti naptár a következő, nyilvános megosztási linken beágyazható asztali naptárakba, mint a Thunderbird Lightning kiegészítőjébe, vagy az Outlook-ba, de minden olyan Naptárba is, mely képes kezelni az *.ICS kiterjesztést. Link: https://www.google.com/calendar/ical/magyarpredikaciok%40gmail.com/public/basic.ics

2014. december 28., vasárnap

Prédikáció: Vasárnap Karácsony nyolcadában

Kedves testvérek!

"Íme, ő sokak romlására és sokak feltámadására lesz Izraelben, jel lesz, melynek ellene mondanak"

Mai világunkban elválasztódnak a nézetek. A katolikus egyház 2000 éves tanítása egy jel, melynek ellentmondanak. Nemcsak a világban, hanem az egyházban is, az úgynevezett hivatalos egyházban, mely teljesen átadta magát a II. Vatikáni Zsinatnak.

Érdekes módon nem pont a hagyományos, évszázadokon át ünnepelt Szentmise áldozatnak mondanak ellen? Igen ellent mondanak, nem szabad csodálkoznunk, mivel abban a megváltó maga is jelen van. Ő egyszerűen az a jel melynek ellenmondanak.

Ez az ellentmondás már a megváltó születésénél megtörténik, és a liturgiában tisztán ki van mutatva, mivel a karácsonyi ünnep után közvetlenül Szent István protomártír ünnepe következik. Ezután a vigasztalás következik: Szent János apostol ünnepe és azután ismét egy ellentmondás, az ártatlan gyermekek meggyilkolása Betlehemben, az Aprószentek ünnepe.

Ezt az ellentmondást a jelenben is láthatjuk. A megváltót egyre jobban kitaszítják: a szívekből, a házakból, a modern zsinati egyházból. Tisztán láthatjuk ezt a protestáns módon megalkotott, de inkább átvett "Új misén", amikor  kitaszítják a polgári társadalomból, a megváltó nem kap hajlékot, kint kell maradnia. „Ő sokak romlására és sokak feltámadására lesz Izraelben, jel lesz, melynek ellene mondanak".

Nézzük csak meg az Új misét, hogy egy konkrét példát hozhassak a jel ellentmondásának. Lefebvre érsek felvázolta a Novus Ordo Missae hiányosságait. Azt mondta, hogy három katolikus dogmát gyengítenek az új misével. (229. oldal)
  1. Dogma: "...hogy a szent misében Istennek egy igazi és tényleges aldózát lesz felajánlva." (Tridenti zsinat) ez az áldozat egy engesztelő áldozat.
  2. Dogma: "A szent ostya, illetve az áldozati adomány maga Krisztus, aki a kenyér és bor színei alatt saját testével és vérével maga van jelen."
  3. Dogma: "A papok, és pedig csak ők egyedül a kiszolgáltatók" (ministri: felajánlok)
Ez a három dogma az új misében már nincs a maga teljességében, tisztán kifejezve.

1. A Novus Ordo az áldozat fogalmát gyengíti.
Az áldozat kifejezése mint engesztelő áldozat imákban és gesztusokban el lesz hallgatva. Az oltárkő már nem kötelező: egy áldozatot általában kövön ajánlottak fel. Sok keresztvetés és térdhajtás el lett törölve. Sokszor még keresztet sem találunk az oltárokon, ami régen szigorúan elő volt írva.

2. Az új mise és a valóságos jelenlét.
  • a térdhajtás eltűnése az úrfelmutatás előtt
  • a kézben áldoztatás
  • az áldoztatás bárki által
Az új mise az áldoztatás során összemossa a papok szentelési papságát és a hívek általános papságát egészen protestáns módon.

3. Egy demokratikus mise

Lefebvre érsek azt mondja, hogy "Az új mise egy összekevert mise, amely nem hierarchikus hanem demokratikus, ahol isten népe nagyobb szerepet játszik mint a pap és már nem is mise amely Krisztus Urunk királyságát hirdeti." (247. oldal)

Pont a Szentmise áldozatra nézve valósulnak meg a mai evangélium szavai: "Íme, Ő sokak romlására és sokak feltámadására lesz Izraelben, jel lesz, amelynek ellene mondanak"

Máriának is szenvedni kellett. Az elutasítás, az üldözés és a fájdalmak, melyeket Urunknak el kellett szenvedni, az ő fájdalmai is voltak. Hozza azt mondták: "És a te saját lelkedet is átdöfi egy kard..."

Érezzük magunkat boldogoknak, hogy a Szent X. Piusz papi Testvériségben Megváltónkkal és a Szűzanyával az ellentmondásokat elszenvedhetjük. Ez egy igazi vigasz amely erőt ad a mai időkben.

(Az idézetek: Marcel Lefebvre: das Opfer der Altäre, Sarto Verlag 1. Auflage könyvéből valók)

Ámen