A fenti naptár a következő, nyilvános megosztási linken beágyazható asztali naptárakba, mint a Thunderbird Lightning kiegészítőjébe, vagy az Outlook-ba, de minden olyan Naptárba is, mely képes kezelni az *.ICS kiterjesztést. Link: https://www.google.com/calendar/ical/magyarpredikaciok%40gmail.com/public/basic.ics

2014. december 25., csütörtök

Prédikáció: Karácsonyi mise

Kedves testvérek!

A világ egy kozmosz - az ige testé vált.

A hajdani görögök a világot kozmosznak nevezték. A modern emberek, ateisták, szabadkőművesek és liberálisok a világból egy káoszt csinálnak. Azt mondják, a világ a semmiből keletkezett, a véletlen és szükséglet műve. A világ a semmiség ásító mélysége. Az ember nem istentől van és nem is istenhez megy vissza. A világ rejtélyes módon keletkezett és egy napon tűzben megsemmisül. A világnak nincsen teremtője és magasabb értelme.

Nekünk hívő katolikusoknak viszont teljesen más a tényállás, sokkal logikusabb, ami megfelel a természettudomány és valóság törvényeinek és pedig "A világ egy kozmosz".

Mit jelent az a szó, hogy kozmosz? Görög eredetű és "világűrt, világrendet” (tulajdonképen rendet, díszt) jelent.

Nem ezt fejezi ki a mai evangélium?

Kezdetben volt az Ige, az Ige Istennél volt, és Isten volt az Ige, ő volt kezdetben Istennél. Minden általa lett, nélküle semmi sem lett, ami lett." [Jn 1,1]

A világnak arca van és pedig Isten arca. Isten az, aki a világot a semmiből teremtette. Isten teremtette a világot, mértékegység, szám és súly szerint, és elrendezte. A földnek arculatot adott.

Mily csodálatosan képes minket a természet a sokaságával megajándékozni: növények, állatok, évszakok vagy tájak, örömmel.

Csak egy láthatatlan isteni arcról van szó? Nem, nem csak láthatatlan. Ezt halljuk a mai evangéliumban: "És az Ige testté lett, és mi köztünk lakozik. Láttuk dicsőségét, az Atya Egyszülöttének dicsőségét, akit kegyelem és igazság tölt be."

E mondattal valljuk: A világnak van egy látható, isteni arca. Isten látható lett, Isten egy gyenge kicsi ember lett. Nem egy jeruzsálemi palotában állunk, hanem egy szegényes istállóban Betlehemben, és egy kis gyermek arcára pillantunk, aki szalmára van fektetve és valljuk: „Ő a megváltónk, Ő az Úr, az igaz Isten! Gyertek és imádjuk ŐT!

Nem csodálkozunk ezen ugyanúgy el, mint 2000 évvel ezelőtt is? Csodálkozunk a napon, a hegyeken, a tengeren, a növényeken és az állatokon melyek már hosszabb ideje megtalálhatóak a földön. Mégis, a természetes teremtés soha nem fogja azt a csodát elérni melyet ma ünnepelünk, amit a hitvallásban imádkozunk: "az Atyával egylényegű és minden általa lett. Értünk emberekért, a mi üdvösségünkért, leszállott a mennyből. Megtestesült a Szentlélek erejéből Szűz Máriától és emberré lett."

Ez egy csoda, Isten leereszkedésének és alázatosságának csodája. Ezért ezt csak azok az emberek foghatják fel, akiknek meg van a bátorsága az alázatosság erényéhez.

Hogyan is érthetné meg egy büszke ember, hogy Isten ember lett és hogyan is érthetné e szavakban kifejezhetetlen emberrévállás csodáját egy istállóban.

Ezt világias beállítottságú emberek nem érthetik meg oly gyorsan. Ez túl távol áll jelenlegi világuktól.

Így a megváltó a szegény embereket hívta a jászolhoz, az egyszerű pásztorokat. Először ők lássák a nagy csodát. A nagy csodát, melyet János evangéliuma kezdetén leír: "És az Ige testté lett, és mi köztünk lakozik. Láttuk dicsőségét, az Atya Egyszülöttének dicsőségét, akit kegyelem és igazság tölt be."

Örvendezzünk tehát mi is e szent karácsonyi ünnepen úgy mint a pásztorok, akik a jászolhoz jöttek. Nyissa ki szívünket az Isten, ahogy a pásztoroknál is tette.

Mint a pásztorok úgy mi is Máriánál és Józsefnél térdeljünk és imádjuk az újszülött megváltót a jászolban. E módon egy kegyelem-teljes karácsonyi ünnepet fogunk családtagjainkkal tölteni és szeretett hazánknak is kegyelmeket elnyerni.
Ámen

Karácsonyi jókívánságok.


A Szent X. Piusz Papi Testvériség nevében minden hívőnek kegyelem teljes és áldott Karácsonyi Ünnepeket kívánok. Ajándékozzon nekünk a Kisjézus gazdagon kegyelmeket, külön ahhoz is, hogy hűek maradhassunk a hagyományos katolikus hitünkhöz.