Pünkösd az egyház alapítás ünnepe. Az első pünkösdi ünnepen kezd az egyház terjeszkedni. Pünkösdkor kezdi tulajdonképpen el a Szentlélek munkálkodását. A Szentlélek az egyház lelke, a Szentlélek az egyház és minden keresztény léleknek az életadó lelke.
Amikor az Úr felment a mennyekbe, megígérte, hogy nem hagy minket mint árvákat vissza és hogy maga helyett más támogatót, vigasztalót fog küldeni, aki majd tanít minket és mindenre emlékeztetni fog.
A keresztelésünk óta a Szentlélek bennünk lakik. Test és lélek Isten házává, egy templommá lettek. "Nem tudjátok, hogy testetek a Szentlélek templomai, aki bennetek lakik? Vigyétek tehát és dicsőítsétek Istent testeitekben."
Ha csak többször gondolnánk arra, hogy a Szentlélek bennünk lakozik, akkor talán jobban igyekeznénk egy keresztény életért.
Az egyházban mindenhol felfedeztetjük munkálkodását. Főleg a Szentségekben szentel meg minket, különösképpen a Szent Eucharisztiában. Ezenfelül három hely van ahol a Szentlélek Lelke hat, ezek a gyóntatószék, a szószék és az oltár. Ezek a három helyek felett táthatatlanul lebeg, a szakrális művészetben láthatóan egy galamb formájában, a Szentlélek.
- A gyónás:
A gyónás elrendelésekor, Húsvétvasárnap, a feltámadás estéjén az Úr tanítványainak azt mondta:" Fogadjátok a Szentlelket, azoknak akiknek elengeditek a bűneiket, azoknak el lesznek engedve." A Szentlélek által jön a bűnök elengedésének hatalma. A pap leemeli lelkünkről a bűnök súlyát és ez egy nagy kegyelmi csoda és a Szentlélek műve. - A prédikáció:A prédikáció is a Szentlélek műve. A papnak mindig igyekeznie kell, az egyház tanítását hirdetni. A katolikus hit és erkölcstant kell kifejtenie. Így Isten szavát hirdeti mivel az katolikus egyház, minden idők egyháza, tanítóhivatalában a Szentlélek által lesz vezetve és tartva.
- A szentmise:
A szentmise különösen a Szentlélek műve. Krisztus szent embersége a Szentlélek által lett formálva: "fogantatott Szentlélektől, született Szűz Máriától" így imádkozzuk a hitvallásban.
Hasonlóan hat a Szentlélek a szentmisében. Ez tisztán látható a felajánlásnál mivel a felajánlási imáknál a Szentlelket hívjuk a felajánlott áldozatokra.
MÁRIA ÉS AZ EGYHÁZ
A Szentlélekkel kapcsolatosan végleg Máriához jövünk. Lefebvre érsek felhívta a figyelmünket Ečone-ban egy pünkösdi prédikációban 1989-ben, Mária jelentőségére a Szentlélek küldésénél.
Mária a pünkösdi ünnepen Jeruzsálemben jelen van és a Szentlélek jegyese. Mária által jön az apostolokra és tanítványokra a Szentlélek.
Ő már rég megkapta a Szentlelket és pedig már akkor amikor az angyal azt mondta neki: „A Szentlélek száll rád, s a Magasságbeli ereje borít be árnyékával." Így Mária tehát a Szentlélek, az igazság és a szentség lelke által van eltelve.
Ez vigasztaljon és erősítsen minket is a jelenlegi helyzetben: Mária nem valamilyen egyházak és vallások anyja, hanem a katolikus egyházé.
Ő nincsen jelen multivallásos találkozókon pl. Assisiben vagy éppen máshol. Ő az „egy, szent, apostoli és katolikus egyház anyja”, az egyetlen Isten által akart és alapított egyházé. Azé az egyházé, amelyik Krisztus misztikus testét képezi.
A pápának így tehát a Szentlélek szónokának kellene lennie és nem az idő szelleméé, amit előszeretettel és általában az ördög diktál. Jézus Krisztus helytartója nem tud az egyház 2000 éves tanításának ellentmondani, mivel így a Szentléleknek mondana ellen, aki éppen ezt az egyházat vezeti 2000 éve.
Több mint 250 pápa ült Péter trónján a II. Vatikáni Zsinat előtt és ezek a pápák nem tévedtek amikor a katolikus egyházat mint az egyetlen igaz, Isten által alapított egyházat hirdették. A mai pünkösdi ünnepen tehát erősen kapcsolódunk Máriához, az Apostolokhoz és a 2000 éves katolikus egyház hagyományához.
Kérjük tehát a mai ünnepen Mária segítségét, hogy a Szentlelket, aki a megszentelő kegyelem által bennünk lakozik, ne veszítsük el soha.
A nehézségek és megpróbáltatások ellenére akarjunk hűek maradni a keresztelési eskünkhöz és katolikus hitünkhöz. Ahogy Lefebvre érsek mondja: "Mária meg fog minket katolikus hitünkben tartani."
Ámen